Khamis, 1 Mac 2018

MAHABBAH SEKOLAH KEBANGSAAN KUALA LAH & PENDIDIKAN ABAD KE 21

                  Pada 27 Februari hingga 1 Mac 2018, PKPP IPGKKB meneruskan lagi misi program Mahabbah Bimbingan Quran ke destinasi seterus ialah Sekolah Kebangsaan Kuala Lah, Gua Musang(SKKL). Kumpulan guru pelatih Pendidikan Khas 2 semester 4 seramai 15 orang terlibat dalam program ini.

              Sekolah Kebangsaan Kuala Lah yang terletak di pinggir jalan  antara Gua Musang dan Jeli  agak memudahkan perlaksanaan program ini. Semua perkampungan di sini mudah dihubungi oleh jalan raya.

               Program kali ini agak "lebih besar" kerana program yang sepatutnya diadakan di SKKL telah dijadikan program Pejabat Pendidikan Daerah Gua Musang (PPDGM). Program bersama guru yang biasanya diadakan di sekolah telah diadakan di PPDGM dan pesertanya meliputi guru guru Pendidikan Islam (GPI) seluruh Gua Musang. Program selari ini dijalankan di Dewan Sekolah Menengah Tengku Indera Putera 2, Gua Musang. Seramai 66 orang guru terlibat dalam program ini. Tuan Haji Muhamad Ali dan Puan Kasnimi mewakili Jabatan Ilmu Pendidikan dalam memberi input Pendidikan Abad ke 21.

                
Tn Haji Mohamad Ali Awang Teh memulakan bicara  dengan bicara SAMR

Pn Hjh Kasnimi Seman  berkolaborasi dengan para ustaz dan ustazah

Tekun

Ustaz Dasuki, GPI dari SK Blau yang terlah berkhidmat selama 4 tahun di SK Asli dan mempunyai Visi dan Misi tersendiri


Ustaz Fadzali, Penyelia GPI PPDGM

Menimba ilmu PAK21



Timbalan Pengarah IPGKKB mengambil slot bicara santai bersama GPI

            Program di SKKL dimulai dengan taklimat kepada para peserta di perkarangan sekolah.






















Program bermula dengan menziarahi kampung di sekitar sekolah.  Kebanyakan penduduk tidak berada di rumah kerana berkerja di luar kampung.


              Program pada waktu malam diadakan dalam dua lokasi. Program di suaru kampung dikendalikan oleh Ustaz Wan Hussin, Penggerak JAKIM yang bertugas di kampung ini.

Tiada ulasan:

HENDROP MEMBACA