Isnin, 8 Februari 2016

MESYUARAT KARNIVAL PENDIDIKAN PERIBUMI KEBANGSAAN 2016



Mesyuarat Karnival Pendidikan Peribumi Kebangsaan(KPPK) telah diadakan di Sekolah Menengah Sains Gua Musang(SMSGM), Kelantan pada 2 hb Februari 2016. Mesyuarat yang dipengerusikan oleh Tuan Haji Hashim b Deraman, Pengarah Institut Pendidikan Guru kampus Kota Bharu, turut hadir ialah  Tuan Zahari bin Othman, PPD Gua Musang, En. Roslan  mewakili Jabatan Pendidikan Kelantan, Pengetua Sekolah Menengah Sains Gua Musang, Pn Zawiah 
En Mohammad Asif (GPK SMSGM), En. Che Lah b Che Mamat dan En Aminuddin bin Mohamed mewakili Penyelaras Pusat Kecemerlangan Peribumi Kebangsaan (IPGKTAA), Dr Ahamad b Rahim (IPGKSM), En Bahtiar b Omar (IPGKDRI), Tn. Hj Aminuddin b. Mamat, Dr Muhamed Fadzil bin Yusoff, En Mohd Hasbi b  Haron dan Hj Mohammad Shamsudin b Jamiran (IPGKKB), Pn Jaimah bt Manaf dan Dr Siti Saleha bin Shamsuri (IPKGTHO),  Pn Wan Haslina (SMKTIP),                           




Mesyuarat dipengerusikan oleh Tuan Pengarah IPGKKB. Tuan PPD Gua Musang turut serta dalam mesyuarat karnival.




Barisan Pentadbir Sekolah Menengah Sains Gua Musang, Pengetua dan GPK HEM .


Ahli Mesyuarat dari IPGK Zon Timur dan IPGK Tun Hussin Onn, JPN Kelantan, SMKTIP serta  wakil PPD Gua Musaang


Pn. Zaimah. Wakil zon Selatan.

Mesyuarat memutuskan untuk mengadakan KPPK pada 17 hingga 19 Ogos 2016 di Sekolah Menengah sains Gua Musang. Karnival ini akan melibatkan semua Pusat Kecemerlangan Pedagogi Peribumi Zon dan sekolah-sekolah berdekatan yang mempunyai pelajar Orang Asli.
Cadangan program yang akan dilaksanakan dalam KPPK seperti berikut;
i.          Seminar Pendidikan Peribumi Kebangsaan. 
ii.         Pameran Pendidikan dan Budaya Peribumi
iii         Sukaneka dan budaya
iv.        Bengkel Akademik dan Motivasi
v.         Pasaria / jualan

Tiada ulasan:

HENDROP MEMBACA