Isnin, 12 Disember 2016

TUMPANG KE LANGKAWI: BENGKEL PELAN STRATEGIK BELIA ORANG ASLI PERAK


       

Meniti jambatan berhampiran  Jeti


Berlatarbelakangkan Lang




Rumah Penghulu Makam Mahsuri

Padang pasir Langkawi






 Belia Orang Asli Negeri Perak telah berkumpul dan berbengkel di Pulau Lagenda pada  5 hingga 8 Disember  2016. Bengkel selama 4 hari telah dibimbing oleh pensyarah dari  Unit Pedagogi Peribumi IPG Kampus Kota Bharu. Seramai lima orang pensyarah yang terdiri daripada Hj Rosely Mustapha, En Sheikh Roslam  dan Dr Mohamed Fadzil telah terlibat dalam program ini.




Persiapan  alunan lagu NegaraKU. Sesi permulaan tanpa iringan muzik,. Semangat kecintaan negara ditonjol dalam sesi ini. Nyani dengan penuh semangat


Hj Rosely membantu  fasilitator mengumpul  maklumat diri peserta bengkel. Dalam sesi ini, peserta telah menulis nama, warna kegemaran dan kawasan  penempatan masing-masing. Setelah itu sesi pencarian  pemilik maklumat diselenggarkan oleh Dr Fadzil.
En Sheikh  Roslam membantu pelaksanaan sesi ice breaking. Pada awal sesi, nampak kelesuan dalam kalangan peserta. Keyakinan diri juga nampak negatif

Pembentangan kumpulan





Ceramah 1. Bimbingan melaksanakan perancangan strategik di perkampungan masing-masing










En. Majid, DJ AsyikFM turut serta dalam program. Member lama amat sporting
























Menuju ke Eagle Feeding di muara suangai











           Belia Orang Asli Negeri Perak telah berkumpul dan berbengkel di Pulau Lagenda pada  5 hingga 8 Disember  2016. Bengkel selama 4 hari telah dibimbing oleh pensyarah dari  Unit Pedagogi Peribumi IPG Kampus Kota Bharu. Seramai lima orang pensyarah yang terdiri dari Hj Rosely Mustapha, En Sheikh Roslam  dan Dr Mohamed Fadzil telah terlibat dalam program ini.



































Tiada ulasan:

HENDROP MEMBACA